AARHUS POLITIHUNDEFORENING
FORSIDETræningsholdINTERN

GODKENDELSESPRØVEN  (2'er prøven)

1. Lineføring

– Hunden skal i line følge føreren og sætte sig ved opstandsninger.

2. Fri ved fod

– Hunden skal uden line følge føreren og sætte sig ved opstandsninger.

3. Apportering

– En rund træpind kastes mindst 10 m. væk, hvorefter hunden skal apportere denne

4. Spring

– Hunden skal springe over et 1,25 m. højt plankeværk.

5. Halsgivning

– Hunden skal på kommando afgive 10 glam.

6. Afdækning

– Hunden afdækkes på kommando – føreren går i skjul 50 m. væk og hunden skal blive liggende i 2. min.

7. Cykeløvelse

-Under cykeløvelsen skal føreren gennemkøre en anvist strækning på vej eller andet egnet sted ca. 50 m frem,  foretage vending til venstre, og køre samme vej tilbage.

8. Sporsøg

– Hunden skal mellem 2 markeringer kunne opsøge og følge et 15-30 minutter gammelt og ca. 200 m. langt fremmedspor, hvor den for enden af sporet kan finde f. eks en pung.

9. Fremsendelse

– Hunden skal ved selvstændig halsgivning påvise en figurant anbragt i skovligende omgivelser.

9. Stop af flygtende person

– Hunden skal kunne standse en flygtende person, der løber bort fra hund og fører. Hunden skal fastholde personen indtil føreren kommer frem. Hunden skal slippe på kommando.

Generel Information:

Deltagere: Førere/ hunde der har bestået bedømmelsesprøven eller er medlem af  Aarhus Politihundeforening.